اطلاعیه فروشگاه

اطلاعیه فروشگاه : در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود. توجه فرمایید هزینه پرداختی شما بابت آماده سازی فایل ها جهت دانلود می باشد و از شما عزیزان هزینه ای بابت خود فایل دریافت نمی گردد و در صورت نارضایتی هزینه دریافتی قابل بازگشت می باشد. این پروژه ها فقط جنبه کمک آموزشی دارند و از ارائه به عنوان پروژه درسی خودداری فرمایید(درغیر اینصورت عواقب متوجه خریدار است و سایت مسئولیتی ندارد))

بررسي ايمني حمل و نقل در كشور آمريكا 28 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 28

 

بررسي ايمني حمل و نقل در كشور آمريكا

مقدمه

وزارت حمل و نقل آمريكا ساليانه گزارشي از عملكرد بخش حمل و نقل منتشر مي‌كند. يكي از موارد قابل توجه در اين گزارش مقوله ايمني است كه ما در اين مبحث فاكتورهاي ايمني در بخش زميني كه آمار آن مربوط به سال 2002 مي‌باشد، مي‌پردازيم.

هدف راهبردي در موضوع ايمني

الف) هدف راهبردي

هدف راهبردي در اين زمينه عبارت است از بالا بردن سطح بهداشت و ايمني عمومي با تلاش در جهت به صفر رساندن مرگ و مير و جراحات مرتبط با حمل و نقل

ب) پيامدهاي راهبردي

الف. كاهش تلفات جاني مرتبط با حمل و نقل

ب. كاهش مجروحان مرتبط با حمل و نقل

ايمني مهمترين هدف راهبردي براي مديران و برنامه‌ريزان حمل ونقل است. ما بايد سعي كنيم تا سود حاصل از حمل و نقل را بالا بريم و در عين حال مخاطرات جاني را كاهش دهيم.

ايمني راههاي اصلي

تصادفات راههاي اصلي باعث 95 دصد از تلفات و 99 درصد مجروحان در حمل و نقل و علت اصلي مرگ و مير در سنين 4 تا 33 سال است. هنوز حدود 70 ميليون نفر (25 درصد رانندگان) در هنگام رانندگان يا استفاده از وسايل نقليه موتوري از كمربند ايمني استفاده نمي‌كنند. مشروبات الكلي به تنهايي بزرگ‌ترين عامل دخيل در تصادفات مرگبار است (بيش از 17000 مورد در سال). حدوداً 12 درصد از كل كشتگان حوادث وسايل نقليه موتوري در تصادفات با كاميونهاي بزرگ جان باخته‌اند، در صورتي كه كاميونها فقط 4 درصد ار كل وسايل نقليه ثبت شده مي‌باشند و 7 درصد از سفرها را به خود اختصاص مي‌دهند. تصادفات راههاي اصلي، ظرفيت قابل توجهي از بودجه سيستم بهداشت عمومي را به خود اختصاص داده است (بالغ بر 6/230 ميليارد دلار در سال، با به طور متوسط 820 دلار به ازاي هر نفر كه در ايالات متحده زندگي مي‌كند).

نتايج سال 2002

وزارت حمل و نقل به اهداف تعيين شده در مورد كاهش ميزان تلفات راههاي اصلي و تلفات مربوط به كاميونها و نرخ رشد آن دست نيافت. تعداد قربانيان ترافيك از 42116 نفر د سال 2001 به صورت تخميني به 42605 نفر در سال 2002 رسيد. با وجود اين وزارت حمل و نقل پيشرفت‌هاي اساسي در كاهش ميزان تلفات در هر 100 ميليون وسيله نقليه ـ مايل، به دست آورد و اين رقم از 3/3 در سال 1980 به 5/1 در سال 2002 كاهش يافت.

شرح

1996

1997

1998

1999

2000

2001

عملكرد 2002

پيش‌بيني 2002

محقق نشده

محقق شده

تلفات در راههاي اصلي بر اساس هر 100 ميليون مايل سفر وسيله نقليه

69/1

64/1

58/1

55/1

53/1

51/1

5/1

4/1

(

تلفات مربوط به كاميونهاي سنگين

5142

5398

5395

5385282

5082

4984

472

(

تلفات مربوط به كاميونها به ازاي هر 100 ميليون مايل سفر تجاري

8/2

8/2

7/2

7/2

6/2

45/2

4/2

2/2

(

جدول 16: خلاصه عملكرد وزارت حمل و نقل آمريكا در بخش ايمني

شرح

1995

1996

1997

1998

1999

2000

2001

2002

محقق شده

محقق نشده

تعداد مجروحان راههاي اصلي به ازاي هر 100 ميليون مايل سفر وسيله نقليه

143

140

131

121

120

116

109

113

(

مجروحان مربوط به حوادث كاميونهاي سنگين (هزار نفر)

117

129

131

127

142

140

131

122

(

درصد تلفات در راههاي اصلي كه مربوط به مشروبات الكي است

41

41

39

39

38

40

41

34

(

جدول 17: گزارش نهايي عملكرد وزارت حمل و نقل در موضوع ايمني حمل و نقل

اداره ايمني ترافيك راههاي ملي 1(NHTSA)

عليرغم افزايش قابل ملاحظه تعداد وسايل نقليه‌اي كه مسافتهاي بيشتري را مي‌پيمايند، ميزان سرنشينان قرباني سوانح انواع وسايل نقليه مسافري در حال كاهش مي‌باشد. كشته‌هاي سنين زير 4 سال و 5 تا 15 سال در حال كاهش است. همچنين تعداد مصدومين پياده روند نزولي داشته است، اخيراً قربانيان پياده براي اولين بار از سال 1995 رو به افزايش گذاشته است. علاوه بر اين قربانيان تصادفات مرتبط با مشروبات الكلي و موتور سيكلت افزايش يافته است.

كمربند ايمني

استفاده از كمربند ايمني يكي از اولويتهاي اصلي برنامه‌هاي ايمني وزارت حمل و نقل است. استفاده از كمربند ايمني در سال 2002 به مرز 75 درصد رسيد كه بالاترين ميزان از سال 1994 كه اين پارامتر براي اولين بار (به ميزان 58 درصد) اندازه‌گيري شد، مي‌باشد و يك روند صعودي دارد. در ايالتهايي كه قوانين استفاده از كمربند ايمني سخت‌تر است استفاده از كمربند ايمني در سال 2002 به عدد مهم 80 درصد رسيد و توفيقات اساسي نيز در محدوده شمال شرق و براي خودروهاي وانت به چشم مي‌خورد.

اداره ايمني راه‌ها با بررسي مناطق در معرض خطر كه ميزان استفاده از كمربند ايمني در آنها پائين‌تر از سطح عمومي است شيوه جريمه و ثبت تخلفات را براي اعمال شديدتر قوانين در ايالتهاي ديگر به تصويب قانون اوليه "استفاده از كمربند ايمني مهمترين عامل افزايش سلامتي سرنشينان مي‌باشد" مبادرت نمود.

در سال 2002 قانون كمك به ايالتها تا سقف پانزده ميليون دلار در جهت حفظ جان سرنشينان به تصويب رسيد و اين كمكها به 29 ايالت، درحوزه كلمبيا،


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 10,500 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file133_1455338_4843.zip30.3k